استفاده از شیشه سکوریت در ساخت کاخ سعد آباد

شیشه سکوریت زمانی استفاده می شود که استحکام، مقاومت حرارتی و ایمنی ملاحظات مهمی باشد. برای مثال وسایل نقلیه سواری هر سه الزام را دارند.

از آنجایی که آنها در خارج از منزل نگهداری می شوند، در معرض گرمایش و سرمایش مداوم و همچنین تغییرات چشمگیر دما در طول سال هستند. علاوه بر این، آنها باید در برابر ضربه های کوچک ناشی از زباله های جاده مانند سنگ و همچنین تصادفات جاده ای مقاومت کنند.

از آنجایی که خرده‌های شیشه‌ای بزرگ و تیز خطر اضافی و غیرقابل قبولی را برای مسافران ایجاد می‌کنند، از شیشه‌های سکوریت شده استفاده می‌شود تا در صورت شکستن، قطعات کند و عمدتاً بی‌ضرر باشند.

شیشه جلو یا جلوپنجره در عوض از شیشه لمینت ساخته شده است که در صورت شکسته شدن تکه تکه نمی شود در حالی که شیشه های جانبی و شیشه جلوی عقب از گذشته از شیشه سکوریت ساخته شده اند.

برخی از خودروهای لوکس جدیدتر دارای شیشه های جانبی لمینت شده برای رعایت مقررات حفظ اشغال، اهداف ضد سرقت، یا اهداف کاهش صدا هستند.

شیشه های سکوریت شده را می توان از شیشه های آنیل شده از طریق یک فرآیند تمپر حرارتی تهیه کرد. شیشه روی یک میز غلتکی قرار می‌گیرد و آن را از طریق کوره‌ای عبور می‌دهد که آن را به خوبی بالاتر از دمای انتقال آن 564 درجه سانتی‌گراد (1047 درجه فارنهایت) تا حدود 620 درجه سانتی‌گراد (1148 درجه فارنهایت) گرم می‌کند.

سپس شیشه به سرعت با جریان هوای اجباری خنک می شود در حالی که قسمت داخلی برای مدت کوتاهی آزاد می ماند.

یک فرآیند سخت‌کننده شیمیایی جایگزین شامل فشار دادن یک لایه سطحی شیشه به ضخامت حداقل 0.1 میلی‌متر با تبادل یونی یون‌های سدیم در سطح شیشه با یون‌های پتاسیم (که 30 درصد بزرگ‌تر هستند)، با غوطه‌ور کردن شیشه در حمامی از شیشه است.

نیترات پتاسیم مذاب سخت شدن شیمیایی منجر به افزایش چقرمگی در مقایسه با تمپر حرارتی می شود و می توان آن را برای اجسام شیشه ای با اشکال پیچیده اعمال کرد.