بنایی با چسب سیلیکون ماستیک برج پنت هاوس ساخت

درزگیر سیلیکونی نوعی درزگیر چسب سیلیکون ماستیک است که می تواند برای تعدادی از کاربردهای خانگی و حرفه ای استفاده شود. بیشتر درزگیرها و درزگیرهای سیلیکونی در برابر آب و هوا، دما، آب و مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند و آنها را برای استفاده در محیط های داخلی و خارجی همه کاره می کند.

درزگیرهای چسب سیلیکونی به گونه ای فرموله شده اند که در بسیاری از شرایط، از جمله گرما و سرما، انعطاف پذیر، الاستیک و پایدار باشند که آنها را در ساخت و ساز و تعمیرات بسیار مفید می کند.

بسیاری از آنها دارای قوام ژل مانند هستند، برخلاف بافت چسب بیشتر چسب های مبتنی بر پلیمر. همچنین، برخلاف بسیاری از چسب‌های فوق‌العاده و درزگیرهای معمولی، درزگیری سیلیکونی باید قبل از اتصال کامل به درستی عمل کند.

برای اکثر درزگیرهای سیلیکونی، زمانی که لایه‌های سنگین‌تری اعمال می‌شود، از 24 ساعت تا چند روز طول می‌کشد.از درزگیرهای سیلیکونی می توان برای چسباندن بسیاری از مواد رایج از جمله پلاستیک، فلز، شیشه و سرامیک استفاده کرد.

احتمالاً رایج ترین استفاده خانگی برای چسب های سیلیکونی درزبندی ترک های درزبندی است. از آنجایی که استفاده از این درزگیرها بسیار ساده است و کار با قوام آنها آسان است، استفاده از درزگیرهای سیلیکونی بر روی تمام شکاف ها، ترک ها یا شکستگی ها یک ضربه محکم و ناگهانی است.

از آنجایی که سیلیکون ضد آب است، درزگیرهای سیلیکونی برای تعمیرات اطراف وان، شیرآلات، توالت ها و سینک ها مناسب هستند. نگه داشتن قدرتمند ایجاد شده توسط درزگیرها و درزگیرهای سیلیکونی نیز آنها را برای کارهای ساختمانی، به ویژه در فضای باز، مفید می کند.

درزگیرهای سیلیکونی معمولاً برای درزگیری پنجره ها به قاب ها استفاده می شوند، زیرا درزگیر مقاوم در برابر آب هستند که در برابر شرایط آب و هوایی سخت نگه می دارد.

به همین دلایل، سیلر سیلیکونی اغلب برای خودروها، لوازم خانگی و کابل‌ها و سنسورهای آب‌بندی در دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.