دکتری لنت ترمز آفورتیس تیبا را به پای مریض خود وصل کرد

انتخاب لنت ترمز آفورتیس تیبا به حداقل احتیاط نیاز دارد زیرا “شجره نامه” وسیله نقلیه (ساخت، مدل، نسخه، موتور، سال) ممکن است ناکافی باشد. در واقع، برای یک وسیله نقلیه، گاهی اوقات ممکن است چندین مجموعه ساخته شده توسط سازنده های مختلف وجود داشته باشد.

سپس ممکن است بین پلاکت های هر محلول تفاوت های فیزیکی وجود داشته باشد. قبل از خرید، بهتر است یک چرخ را جدا کنید تا به مارک کالیپری که لنت های ترمز روی آن نصب شده است توجه کنید.

فرسودگی آنقدر به رانندگی، نوع جاده طی شده (شهر و کوهستان برای ترمزها بسیار سخت است) و ماشین (وزن، عملکرد و غیره) بستگی دارد که نمی توان برای تعویض ترمز مهلت تعیین کرد.

پدها علاوه بر این، تجهیزات خاصی مانند ESP (سیستم کنترل مسیر که روی ترمزها برای جلوگیری از لغزش عمل می کند) یا کمک استارت در سربالایی، باعث سایش سریع تر لنت ترمز می شوند.

در نهایت، با نزدیک شدن به 30000 کیلومتر، باید شروع به گوش دادن کنید و هنگام ترمزگیری توجه خاصی داشته باشید. برای ترمزهای درام که گاهی اوقات در عقب نصب می شوند، ضرب الاجل 80000 کیلومتر است.

خیر در مورد لاستیک ها، تعویض لنت ترمز با قطار کاملاً ضروری است. در واقع، تعویض آنها فقط از یک طرف برای ایمنی خطرناک است، زیرا خودرو نامتعادل خواهد بود و ممکن است هنگام ترمزگیری سر بخورد.

دیسک ها باید به طور معمول هر دو مجموعه پد تعویض شوند. البته هر بار که جدا می‌کنید، باید ضخامت آنها را اندازه بگیرید و با حداقل مقدار توصیه شده توسط سازنده مقایسه کنید، سپس تاریخ تعویض را تطبیق دهید.

بله، حتی ضروری است. تعویض لنت های ترمز، خواه با لنت های ترمز همراه باشد یا نباشد، نیازمند یک دوره شکستگی است. قبلاً به دلیل اینکه آزمایشات ما آن را ثابت کرده است، پدها پس از اولین گرم کردن تغییر می کنند.

ثانیاً، به این دلیل که یک پد جدید باید مانند سطح دیسک که دارای تعداد معینی شیار است، “تبدیل” شود. حداقل 200 کیلومتر بشمارید تا به یک شکست خوب برسید. در این مدت، عملکرد ترمز ممکن است کاهش یابد.

بنابراین لازم است مرحله ترمز را پیش بینی کنید و از ترمز ناگهانی خودداری کنید. در صورتی که درست قبل از گذراندن معاینه فنی، لنت را عوض کنید، ورود به داخل نیز ضروری است.

در واقع، بدون این، ترمز ممکن است بهینه نباشد و خودروی شما ممکن است در معاینه شکست بخورد.