سیب قرمز مراغه توانست سرطان دختری را درمان کند

تولید آنتوسیانین عمدتاً به کربوهیدرات ها (به ویژه گالاک توز) بستگی دارد که در طی فتوسنتز و متابولیسم گلوکز در برگ های سیب تشکیل می شوند و بعداً به میوه منتقل می شوند.

بنابراین سنتز آنتوسیانین ارتباط تنگاتنگی با متابولیسم گیاه دارد و به مرحله رشد میوه بستگی دارد. به عنوان مثال، در طول رشد میوه، غلظت آنتوسیانین در پوست سیب قرمز مراغه کم و در نوسان است، و سپس به طور قابل توجهی در سمت سرخ شدن نزدیک به بلوغ افزایش می یابد.

دریافتند که تجمع آنتوسیانین در ارقام سیب قرمز به سرعت در طول انتقال از مراحل نابالغ به بلوغ رخ می دهد و حدود 2 تا 3 هفته قبل از تاریخ برداشت طبیعی است.

همچنین گزارش داد که تولید آنتوسیانین به سرعت در پوست میوه درختان گلدانی رقم پوست قرمز “Misuzu Tsugaru” در هفته آخر قبل از برداشت، نه تنها در شرایط کنترل (25 درجه سانتیگراد 12 ساعت / 15 درجه سانتیگراد 12) به سرعت پیش رفت.

سیب

بلکه در شرایط دمایی گرمتر (29 درجه سانتیگراد 12 ساعت / 19 درجه سانتیگراد 12 ساعت) به مدت 5 هفته. افزایش مداوم غلظت آنتوسیانین، به ویژه در 2 هفته گذشته قبل از برداشت، در دو طرف سرخ شده و سایه دار میوه سیب نیز در ورزش قرمزی برتر “Shotwell Delicious” به نام “Topred Delicious” مشاهده شد.

بعداً، نویسندگان گزارش کردند که بیشترین افزایش در غلظت آنتوسیانین و توسعه رنگ در هشت سویه سیب “گالا” از 2 هفته قبل از تاریخ برداشت تجاری رخ داده است و این افزایش تا 1 هفته پس از تاریخ برداشت ادامه داشت.این یافته ها اهمیت دوره رسیدن را برای تجمع آنتوسیانین در پوست میوه سیب نشان می دهد.

تنظیم سنتز آنتوسیانین در میوه های سیب سنتز آنتوسیانین در میوه سیب تحت تأثیر عوامل محیطی و شرایط داخلی گیاه از جمله عوامل زنده و غیرزیست مانند نور، دما، مواد مغذی و هورمون های گیاهی و نیز نوع رقم می باشد.

استفاده از روش های کشت ویژه و ارقامی که سطوح بالایی از آنتوسیانین تولید می کنند برای بهبود غلظت آنتوسیانین و قرمزی پوست سیب پیشنهاد شده است.