فروش خرما در یزد به جای انگور که موجب دستگیری فروشنده شد

برخی از مطالعات علمی اثرات مفیدخرما در یزد را بر مغز نشان می دهند. آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها در برابر التهاب محافظت می کنند.

بیماری های تخریب کننده عصبی مانند آلزایمر یا پارکینسون به دلیل التهاب مزمن در مغز هستند. به طور خاص، بیماری آلزایمر با از دست دادن پیشرونده عملکرد شناختی مشخص می شود.

خرما ممکن است محافظت احتمالی در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز باشد.

مطالعه ای که روی موش ها انجام شد نشان داد که مکمل خرما توانایی یادگیری، حافظه فضایی و اضطراب را بهبود می بخشد.

خمیر خرما یک جایگزین عالی برای شکر سفید در تمام دستور العمل های شما است که در آن شکر سفید مورد نیاز است. از قند طبیعی، فروکتوز ساخته شده است.

شاخص گلیسمی مقداری است که به هر ماده غذایی بین 0 تا 100 اختصاص داده می شود، بسته به اینکه چگونه بر قند خون شما تأثیر می گذارد.

قند خون سطح قند خون شما است و بسته به غذاهایی که می خورید به طور منظم تغییر می کند. هرچه شاخص گلیسمی یک غذا کمتر باشد، بر قند خون شما تأثیر کمتری می گذارد.

خمیر خرما دارای شاخص گلیسمی 55 است که متوسط ​​در نظر گرفته می شود. از طرفی شکر سفید دارای شاخص گلیسمی بالایی 68 است.

اگر می خواهید وزن کم کنید، شکر سفید را با محصولات طبیعی مانند خمیر خرما، عسل یا شکر نارگیل جایگزین کنید.نزدیک به 300 نوع خرما در سراسر جهان وجود دارد.

این میوه ها که از نخل خرما به دست می آیند، عمدتاً در مغرب زمین مانند تونس، مراکش یا الجزایر رشد می کنند. در فرانسه، عمدتاً دو نوع خرما در غرفه‌های ما وجود دارد دگلت نور که نرم و خامه‌ای است و همچنین ماجول که خامه‌تر است.

در آشپزخانه نیز می توانید خرما را به غذاهای شیرین یا خوش طعم اضافه کنید. در صورت کمی پک می توان برای پر شدن میلک شیک با خرما تهیه کرد.

برای این دستور به شیر بادام، دو عدد موز، شانزده عدد خرما و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. خرما علاوه بر خوشمزه بودن، فواید سلامتی نیز دارد که برای تندرستی ما ضروری است. این میوه ها به ویژه سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین هستند.