مردی که خاویار طلایی را در گاوصندوق خانه اش نگه داری می کرد

بیش از دو دهه پیش، بنجامین گوه اولین طعم خاویار طلایی خود را در پرواز خطوط هوایی سنگاپور چشید و بلافاصله جذب خاویار شد.
من خاویار بلوگا داشتم یک خاویار بسیار باارزش از یک گونه در خطر انقراض که اکنون واردات آن به ایالات متحده ممنوع شده است. من از آن همراه با شامپاین Brut لذت بردم و طعم نرم و کره ای آن ذهن من را به خود مشغول کرد.»

اولین مزه او را تشویق کرد تا کام خود را برای به اصطلاح “طلای سیاه” توسعه دهد، که با ارزش ترین آن از ماهیان خاویاری بلوگا – همچنین به عنوان ماهیان خاویاری اروپایی – در دریای خزر برداشت شد.

این کارآفرین سریالی که یک تجارت منطقه‌ای کارتینگ در آسیا، و فروشگاه‌های غذا و نوشیدنی در سنگاپور، از جمله رستوران ایتالیایی 28Wilkie را اداره می‌کند همچنین چشمانش را برای سرمایه‌گذاری‌های تجاری مناسب که شامل محصول غذایی لذیذ مورد علاقه‌اش می‌شد، باز داشت.

خاویار
در سال 2014، فرصتی برای Goh به وجود آمد تا خاویار با کیفیت بالا را که در چین پرورش می‌یابد در جهان به نمایش بگذارد. ملاقاتی اتفاقی او را به مزرعه ای به وسعت 800 هکتار در کوهستان های استان یوننان در جنوب غربی چین، یکی از بزرگترین مزارع خاویار در این کشور، که حدود 20 سال از راه اندازی آن می گذشت، کشاند.

تا آن زمان، فروش خاویار از بلوگا و سایر ماهیان خاویاری صید شده از دریای خزر به دلیل صید بی رویه، طبق کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در حال انقراض (Cites) در سطح بین‌المللی ممنوع شده بود. بنابراین، مزرعه یوننان برای تامین تخم‌های ماهیان خاویاری برای برخی از معروف‌ترین خانه‌های خاویار در جهان قرار داشت.

Goh می‌گوید: «موقعیت آن استراتژیک است، با آب چشمه و آب جاری از کوه‌ها، محیطی بهینه را برای پرورش ماهیان خاویاری پرورشی ما ایجاد می‌کند.» بنابراین او قرارداد امضا کرد و در مزرعه شریک شد.