مردی کود آلی گرانوله را به ماهی های دریا می دهد

اکیداً توصیه می شود هنگام باغبانی از کود آلی گرانوله استفاده کنید تا خاک را بارور کنید و مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را تأمین کنید. انواع مختلفی از کودها را در بازار پیدا خواهید کرد تا نیازهای مختلف باغداران را برطرف کنند.

چه به صورت دانه ای، محلول یا مایع، محصول مورد نیاز خود را پیدا خواهید کرد.کودهای مایع در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. آنها را می توان در خاک یا در محلول پاشی استفاده کرد.

در محلول پاشی، مواد مغذی توسط برگ ها جذب می شوند و نسبت به کاربردهای خاکی به راحتی در دسترس گیاهان قرار می گیرند. با این حال، این در دسترس بودن کوتاه مدت است و ادامه فصل را ادامه نمی دهد.

محلول پاشی راه خوبی برای اصلاح کمبودهای اواسط فصل یا تکمیل کودهای مصرفی در خاک است.

در اینجا لیست کوتاهی از مزایای هر فرمول به تازگی توسط جیم اسلیب از دانشگاه ایالتی میشیگان منتشر شده است. نویسنده نتیجه‌گیری می‌کند که پرورش‌دهندگان باید هزینه، سهولت کار در چیدمان‌های خود و واکنش بالقوه محصول را در هنگام انتخاب خود در نظر بگیرند.

همانطور که در بالا ذکر شد، کودهای دانه ای باید به صورت دستی روی خاک اعمال شوند یا باید دفن شوند. هیچ تکنیک یا بهترین راه برای پخش این نوع کود وجود ندارد اما بهترین جذب زمانی اتفاق می افتد که آن را دفن کنیم و خاکی را که در آن قرار داده ایم آبیاری کنیم.

کودهای گرانول قادر به حمایت از گیاهان در تمام مراحل رشد تا زمانی هستند که دوز و توزیع آن رعایت شود. کودهای گرانول را می توان دو تا چهار بار در سال مصرف کرد.

در مورد دوزهایی که باید تجویز شود، آنها بسته به کود مورد استفاده و گیاهانی که رشد می کنیم متفاوت است. معمولاً دوزها روی جعبه بسته کود درج می شود و مقدار مصرف باید کمی از مقدار ذکر شده کاهش یابد.