پیرزنی با رب گوجه شایان آش رشته برای قبولی در کنکورش درست کرد

برای سس کچاپ و همچنین رب گوجه شایان از گوجه فرنگی استفاده می شود.

با این حال، این دو محصول با یکدیگر متفاوت هستند. تفاوت اصلی بین آنها در ترکیب آنها نهفته است. در تولید ماکارونی، گوجه فرنگی را پوست گرفته و پوست کنده می کنند.

گوجه فرنگی ها را از طریق یک الک مالیده و آب پز می کنند و پس از آن نمک اضافه می کنند.برای تهیه سس کچاپ از رب گوجه فرنگی، ادویه جات ترشی جات، آب و مقدار زیادی مواد نگهدارنده استفاده می شود.

برای مقایسه، در سس کچاپ، تنها 15 درصد از کل ترکیب را رب گوجه فرنگی تشکیل می دهد. علاوه بر این، غلیظ کننده ها، رنگدانه های رنگی، خوشبو کننده ها، آنتی اکسیدان ها و …

در ترکیب این محصول گنجانده شده است. سس کچاپ یک سس برای غذاهای گرم است و ماکارونی یک ماده مستقل برای پخت و پز است.

ترکیب رب گوجه فرنگی حاوی موادی مانند مونو و دی ساکاریدها، نشاسته، اسیدهای آلی است.

این محصول با ویتامین های A C، PP، گروه B غنی شده است. از عناصر معدنی موجود در رب گوجه فرنگی، مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم و فسفر، آهن و کلسیم وجود دارد.

هر روز در فروشگاه ملاقات می کنیم و شیشه های رب گوجه فرنگی را می بینیم. از چه ساخته شده است؟ چگونه حتی در زندگی روزمره در انسان ظاهر شد؟

حدس زدن اینکه رب گوجه فرنگی ربی است که از گوجه فرنگی درست می شود دشوار نیست، اما اگر عمیق تر به این موضوع بپردازید، معلوم می شود که همه چیز آنقدرها هم که در نگاه اول به نظر می رسد ساده نیست.

برای تهیه رب، گوجه فرنگی ها را له می کنند و سپس آنقدر می جوشانند که مقدار جرم گوجه فرنگی شش یا حتی هشت برابر کمتر شود.

برخی افراد رب گوجه فرنگی را با پوره گوجه فرنگی اشتباه می گیرند. تفاوت آنها در اختلاف درصد مواد جامد (در خمیر از بیست و پنج تا چهل درصد) است.

بشریت یاد گرفته است که سس گوجه فرنگی و آب میوه های مختلف را از رب گوجه فرنگی درست کند. اغلب از آن به عنوان پایه ای برای تهیه سس استفاده می شود. رب گوجه فرنگی، مانند نام خود “گوجه فرنگی”، از قسمت جنوبی چکمه ایتالیایی به ما رسید.