کودکی که با بغل کردن مایع دستشویی گلیسرینه صحت شب ها میخوابد

شستن صحیح دست ها با مایع دستشویی گلیسرینه صحت اولین راه برای جلوگیری از انتشار میکروب ها است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که آموزش شستن دست ها و شستن صحیح دست ها با صابون باعث کاهش انتقال بیماری می شود.

یک مطالعه کاهش غیبت به دلیل بیماری گوارشی در دانش‌آموزان را بین 29 تا 57 درصد گزارش کرد.

در طول فعالیت‌های معمول روزانه، دست‌ها به میکروب‌هایی آلوده می‌شوند که باعث بیماری‌های تنفسی، گوارشی یا سایر بیماری‌ها می‌شوند.

میکروب‌ها از فعالیت‌هایی مانند استفاده از حمام، تعویض پوشک، دست زدن به گوشت خام، بازی با حیوانات یا تمیز کردن بعد از آن‌ها روی دست می‌روند.

یک گرم مدفوع انسان (مدفوع) که تقریباً به وزن یک گیره کاغذ است می تواند حاوی یک تریلیون میکروب باشد. هنگامی که این میکروب ها به دست می آیند و شسته نمی شوند، می توانند از فردی به فرد دیگر منتقل شوند و افراد را بیمار کنند.

هنگامی که افراد به چیزهایی که آلوده شده اند دست بزنند، میکروب ها ممکن است در دسترس باشند. به عنوان مثال، دست زدن به شیئی که روی آن سرفه یا عطسه کرده و یا توسط شی آلوده دیگری لمس شده است.

دست ها را با آب تمیز و جاری (گرم یا سرد) خیس کنید و از صابون ساده بدون عطر استفاده کنید.

دست ها را با مالیدن آنها به هم با صابون کف کنید. حتما پشت دست ها، بین انگشتان و زیر ناخن ها را کف کنید. ناحیه زیر ناخن معمولاً بیشترین غلظت میکروب را روی دست دارد و تمیز کردن آن دشوارترین است.

دست ها را حداقل 20 ثانیه بشویید. برای تشویق شستن کامل دست ها، از آهنگ های شستن دست، مانند آهنگ شاد شستشوی دست CDC استفاده کنید.

دست ها را زیر آب تمیز و جاری به خوبی بشویید.
دست ها را با یک حوله تمیز خشک کنید سپس شیر آب را ببندید.