گردو با پوست خیس باعث افزایش نشاط و شادی می شود

در طول مطالعه، 3 شرکت کننده (یکی در گروه رژیم غذایی استاندارد و 2 نفر در گروه رژیم غذایی غنی شده با گردو) ترک تحصیل کردند.

در نتیجه، یافته‌های این مطالعه شواهد بیشتری را ارائه می‌کند که رژیم غذایی کم‌انرژی غنی‌شده با گردو می‌تواند باعث کاهش وزن شود که با یک رژیم غذایی با چگالی انرژی کاهش‌یافته در چارچوب مداخله کاهش وزن رفتاری قابل مقایسه است.

گردو با پوست خیس (Juglans regia L.) یکی از مهم ترین گونه های درختی آجیل کشت شده از نظر اقتصادی است. کشت درخت گردو به طور گسترده توزیع شده است و در سطح جهانی، گردو رتبه اول را در تولید آجیل (4498442 تن) و پس از بادام هندی و بادام دارد.

گردو

کاهش وزن در پاسخ به هر دوی این استراتژی های غذایی با بهبود لیپیدها و فشار خون همراه بود، اگرچه رژیم غذایی غنی شده با گردو اثرات مطلوب تری بر LDL-C و فشار خون سیستولیک داشت.

طی دهه گذشته، تولید جهانی گردو به دلیل شناخت اثرات مفید آن برای سلامت مصرف کنندگان دو برابر شده است. مطالعات و بررسی های مختلف اهمیت مصرف گردو را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی منظم و سالم، به دلیل محتوای آن، از جمله طیف گسترده ای از مواد مغذی و بسیاری از گونه های فیتوشیمیایی که ممکن است برای سلامت انسان مهم باشند، مانند اسید a-linolenic و سایر PUFA ها، فیتواسترول ها، مواد معدنی، γ-توکوفرول، پلی فنل ها و غیره که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و از بروز بسیاری از بیماری های قلبی عروقی، اختلالات عصبی مرتبط با افزایش سن، بروز دیابت و حتی برخی از انواع سرطان محافظت می کنند.

در یونان، تولید گردو در بین تمام آجیل ها رتبه اول را دارد. یونان با میانگین تولید 31040 تن (سال 2019)، سومین تولیدکننده بزرگ گردو در اتحادیه اروپا پس از رومانی و فرانسه است. با وجود تولید قابل توجه آجیل، یونان آجیل، عمدتا مغز گردو (4071 تن در سال 2019) وارد می کند.