در طی سالها، لنت ترمز شرکتی پراید به آرامی فرسوده میشوند و در نهایت نیاز به تعویض دارند. این امر باعث می شود که تعداد بی شماری از مصرف کنندگان هر ساله برای جستجوی لنت ترمز جایگزین به نزدیک ترین فروشگاه قطعات خودرو خود مراجعه کنند.
در حالی که بسیاری فکر می کنند که موضوع انتخاب مجموعه ای از لنت ترمز برای وسیله نقلیه خود نسبتاً ساده است، تعدادی از گزینه های محصول وجود دارد.
لنت های ترمز در چندین ترکیب مواد مختلف وجود دارند که همگی مزایا و معایب خاص خود را دارند و همچنین کاربردهای کاربردی دارند.
لنت های ترمز را می توان به بهترین نحو در سه زیر مجموعه جداگانه توصیف کرد. نیمه فلزی، سرامیکی و ارگانیک. هر یک از این سه زیرمجموعه دارای ویژگیهای متمایز خود هستند که ارزش قابل توجهی را برای کاربرد فردی که برای آن در نظر گرفته شده است، ارائه میکند.
لنت های ترمز نیمه فلزی معمولاً از نظر قدرت توقف مطلق برتر از هر نوع لنت ترمز دیگری در حال حاضر موجود هستند. همانطور که از نام آنها پیداست، لنت های ترمز نیمه فلزی از مقدار قابل توجهی فلز در ترکیب خود استفاده می کنند.
اگرچه مقدار دقیق آن بر اساس سازنده متفاوت است، لنت ترمز فلزی معمولاً از 35 تا 65 درصد فلز تشکیل شده است. فلزات دقیق مورد استفاده در ساخت لنت ترمز نیمه فلزی نیز متفاوت است.
با این حال، برخی از رایج ترین مواد عبارتند از مس، فولاد و آهن. لنت های ترمز نیمه فلزی همچنین از پرکننده ها، اصلاح کننده های اصطکاک و روان کننده های گرافیتی در ساخت خود استفاده می کنند.
در حالی که لنتهای ترمز نیمه فلزی به دلیل توانایی توقف بینظیر خود شناخته میشوند، لنتهای این نوع ترمز مستعد تولید صدای ترمز و همچنین مقدار قابل توجهی گرد و غبار ترمز هستند. لنت های نیمه فلزی نیز در روتور ترمز خشن تر از لنت های سرامیکی و ارگانیک هستند.